Belka
Wtorek, 19 Marca 2024   imieniny: Bogdan, Marek
Rejestracja Witaj: Gościu, Zaloguj się
 
Belka
 
 

Przyjęcie perspektywy klienta i troska o jakość doświadczeń zakupowych warunkiem stabilnego rozwoju sieci detalicznych

Data publikacji: 2017-09-26, Data modyfikacji: 2017-09-26
A A AWydrukDrukuj  
 
Przyjęcie perspektywy klienta i troska o jakość doświadczeń zakupowych warunkiem stabilnego rozwoju sieci detalicznych

W ubiegłym roku zaobserwowano wzrost liczby sklepów wielkoformatowych przy jednoczesnym spadku liczby sklepów małoformatowych i specjalistycznych.

W handlu wielkoformatowym największy wzrost liczby sklepów odnotowały supermarkety, o około 5 proc. Z kolei liczba sklepów małoformatowych i specjalistycznych, w porównaniu z rokiem ubiegłym spadła o około 3 proc.

Renata Twardowska, analityk GfK w zespole Consumer Goods & Retail komentuje: „Wyzwaniem dla sieci detalicznych stają się konsumenci, którzy mają obecnie dużo szerszy dostęp do informacji. Nowe technologie i korzyści płynące z ich używania wpływają na zachowania ludzi i ich relacje z markami. Aby utrzymać się na mapie handlu detalicznego i sprostać wyzwaniom, jakie dyktuje konkurencja, konieczne jest stałe monitorowanie trendów i zachowań konsumenckich.”

Na rynku zakupów FMCG przemija czas kart lojalnościowych. Pojawiają się sieciowe aplikacje na smartfony umożliwiające korzystanie z programów partnerskich, jak również oferujące różne funkcjonalności, np. samodzielne skanowanie produktów w sklepach. Zjawisko to wpisuje się w światowy trend Experience. Jednocześnie konsumenci poszukują wygodnych, lokalnych miejsc zakupów, co sprawia, że detaliści upatrują w formacie convenience szansę na dalszy rozwój. Bycie blisko klienta to trend, który obejmuje również internetowe sklepy spożywcze z możliwością odbioru towarów w wybranej placówce. Według prognoz analityków GfK, w kolejnych miesiącach sektor handlu detalicznego będzie uważnie obserwował kwestie związane z pracami resortu nad kształtem tzw. podatku detalicznego, planowanym zakazem handlu w niedzielę, a także zmagał się z rosnącymi problemami z zatrudnieniem i wymogami pracowników dotyczących płac. Silne i dynamicznie działające otoczenie konkurencyjne będzie z pewnością wpływało na dalszą konsolidację rynku i poszukiwanie przez graczy sposobów na stabilny wzrost biznesu na polskim rynku.

O badaniu
Powyższe analizy powstały na podstawie danych pochodzących z opracowania własnego GfK „Sieci detaliczne na rynku FMCG w Polsce – edycja 2017”. Raport jest już dostępny w sprzedaży.

GfK Polonia, Źródło artykułu: infowire.pl, Autor zdjęć: GfK Polonia
 
Komentarze
Brak komentarzy, Twój może być pierwszy!
Autor:
Kod z obrazka:
Puste pole z komentarzem
Puste pole z podpisem
Wyszukaj
 
Kreska
Dodaj artykuł
Najnowsze komentarze
 
    Kreska
     




    Brak sond
     
    Newsletter
    Bądź na bieżąco z nadchodzącymi imprezami. Zapisz się na bezpłatny newsletter.
     
     

    Powiat iławski - powiat w zachodniej części województwa warmińsko – mazurskiego z siedzibą w Iławie. W skład powiatu wchodzą gminy: Iława, Lubawa, Kisielice, Susz i Zalewo.

    Atrakcje turystyczne regionu stanowią: Park Krajobrazowy Pojezierza Iławskiego i Wzgórz Dylewskich, rezerwat przyrody Czerwica, rezerwat przyrody Jezioro Gaudy, rezerwat przyrody Jezioro Jasne, rezerwat przyrody Jezioro Karaś, najdłuższe jezioro – Jeziorak, Wyspa Wielka Żuława , czy szlak wodny -  Kanał Elbląski. Do zabytków zaliczają się: Pałac w Bałoszycach, Pałac w Kamieńcu oraz Zamek Szymbark.

    Na terenie powiatu iławskiego działaja między innymi: Mazurskie Meble, Swedwood – fabryka produkująca meble dla IKEI, czy fabryka perfum Bi-es.

    Przez powiat przebiegają drogi krajowe nr 15 i 16.

     

    Zgłoś uwagi - uzupełnij wszystkie pola